Senioren

U bent 65+

Uw geestelijke en lichamelijke toestand kunnen veranderd zijn ten opzichte van een aantal jaar geleden. De maatschappij verandert razendsnel en het is voor u niet makkelijk om in alles nog (even snel) mee te gaan. U heeft bijvoorbeeld de volgende vragen:

• Hoe zorg ik voor meer contacten of vrienden?
• Ik heb nog veel verdriet om mijn overleden partner. Hoe kan ik dit een plekje geven?
• Ik heb geweld meegemaakt in mijn relatie. Ik voel me angstig. Hoe ga ik verder?
• Mijn gezondheid gaat achteruit. Ik kan niet meer doen wat ik graag wil. En nu?
• Ik voel me eenzaam en daardoor erg somber de laatste tijd. Hoe los ik dit op?
• Ik krijg mijn financiën en regelzaken niet op orde. Bij wie kan ik terecht voor hulp?
• Waar kan ik samen met anderen activiteiten ondernemen?

Wilt u meer weten of heeft u vragen?

Wij staan voor u klaar

  • Maatschappelijk werk

    Iedereen heeft bijna dagelijks te maken met kleinere of grotere problemen. Vaak kunnen mensen die zelf oplossen. Soms lukt dat niet. U kunt met vragen en/of problemen een beroep doen op onze maatschappelijk werkers.

    Het doel van maatschappelijk werk is: bevorderen dat mensen in onze samenleving tot hun recht komen, als mens en als burger. Onze maatschappelijk werkers streven ernaar dat mensen zich in wisselwerking met hun sociale omgeving zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen, naar hun eigen aard, behoeften en opvattingen, en dat ze rekening houden met anderen met wie zij samenleven.

    Hoe is de maatschappelijk werker bereikbaar?
    Maatschappelijk werk is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur. U belt met Partners in Welzijn en krijgt dan de receptie aan de lijn. Zij verbinden u door met de bereikbaarheidsdienst van het maatschappelijk werk. De bureaudienst zal u te woord staan en daar waar nodig acties uitzetten, dan wel een intake moment met u afspreken.

    Vragen en/of problemen worden met een maatschappelijk werker in een of meer gesprekken besproken. Er wordt samen gewerkt aan het mogelijk oplossen van de problemen en het vinden van antwoorden op uw vragen. De ondersteuning die het maatschappelijk werk biedt, is op vrijwillige basis. Er zijn geen kosten aan verbonden. Wat u met de maatschappelijk werker bespreekt, wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.

  • Sociaal plein, Open inloop, Wijk informatie punt

    Woont u in Sittard, Geleen of Born en omstreken? Kom dan langs bij het Sociaal Plein bij u in de buurt. 

    Woont u in de gemeente Beek? Kom dan langs tijdens de Open Inloop bij u in de buurt.

    Woont u in de gemeente Stein? Kom dan langs bij het Wijk Informatie Punt bij u in de buurt.

    U bent welkom met ál uw vragen. Op diverse dagen op verschillende locaties en op vaste tijden zijn inloopmomenten georganiseerd. Ook als u behoefte heeft aan een kopje koffie, een praatje of als u geïnteresseerd bent in vrijwilligerswerk, dan bent u van harte welkom!

  • Handige links

    Aanvullende informatie die voor u wellicht interessant is, kunt u lezen op:

Trainingen en cursussen

Nieuws

  • Dialoogsessie: samen bouwen aan de toekomst!

    Meedenken over de verbouwing/renovatie van ons wijkcentrum De Linde in Geleen (Lindenheuvel)?

    Kom dan maandag 8 april met ons meepraten! De mening van wijkbewoners is voor ons heel belangrijk, dus pak uw buurman/buurvrouw bij de hand en zorg dat u erbij bent! Er zal wat lekkers klaarstaan.

    Lees meer
  • Buurtbemiddelaar vertelt

    “Mijn vrijwilligerswerk bij buurtbemiddeling brengt zingeving. Het geeft een goed gevoel als je kunt bijdragen aan een beter contact tussen buren.”

  • Tevreden woonconsulent

    "Wat ongelooflijk goed dat de buurtbemiddelaar van Partners in Welzijn zo snel de melding heeft opgepakt en er een oplossing is gevonden, nog voordat het kon overgaan tot escalatie. Weer twee blije burgers.”

  • Gehoord bij het Sociaal Plein

    "Wat fijn dat ik hier altijd terecht kan. Ik word zo nerveus als ik het niet begrijp. Ik weet niet wat ik zonder jullie zou moeten!"