Volwassenen

U bent tussen de 18 en 65 jaar jong.

Er komen regelmatig uitdagingen voorbij. Soms in positieve zin, soms negatief. Dat kan betrekking hebben op uzelf, uw naaste of de wijk waarin u woont. We kunnen ons voorstellen dat u graag met iemand in gesprek gaat, omdat u alleen niet tot een oplossing komt. Bijvoorbeeld:

• Ik kan geen goede gesprekken voeren met mijn partner. Hoe verbeteren we dit?
• Ik heb mijn baan verloren. Nu maak ik mij zorgen over de toekomst. 
• Mijn moeder is overleden. Ik heb het moeilijk, ik mis haar. Bij wie kan ik terecht?
• Ik voel me niet fijn op mijn werkplek. Wat kan ik hieraan doen?
• Ik heb vragen over de opvoeding van mijn kind. Wie kan mij helpen?
• Ik voel me de laatste tijd erg somber. Hoe kan ik dit veranderen?
• Ik kan mijn rekeningen niet meer betalen. Bij wie kan ik terecht voor hulp? 
• Ik ben bang voor mijn partner; hij reageert vaker agressief. Wat moet ik doen?
• Ik zorg voor mijn hulpbehoevende vader, naast mijn baan en gezin. Hoe kom ik aan mijzelf toe?

Op deze website vindt u gerichte informatie afgestemd op (leeftijds)fases. Van kinderwens-zwanger-baby tot peuter-scholieren-jongeren tot volwassenen-senioren. Via het menu komt u op de juiste pagina terecht en ziet u wat Partners in Welzijn in elke fase voor u kan betekenen. 

Voor specifiekere informatie, artikelen, ouderblogs, webinars en praktische tips over opvoeden en opgroeien kunt u terecht op de website van Opgroeienin046.nl (een initiatief van het CJG Westelijke Mijnstreek) waar Partners in Welzijn veel mee samenwerkt.

Wilt u meer weten of heeft u vragen?

Wij staan voor u klaar

  • Maatschappelijk werk

    Iedereen heeft bijna dagelijks te maken met kleinere of grotere problemen. Vaak kunnen mensen die zelf oplossen. Soms lukt dat niet. U kunt met vragen en/of problemen een beroep doen op onze maatschappelijk werkers.

    Het doel van maatschappelijk werk is: bevorderen dat mensen in onze samenleving tot hun recht komen, als mens en als burger. Onze maatschappelijk werkers streven ernaar dat mensen zich in wisselwerking met hun sociale omgeving zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen, naar hun eigen aard, behoeften en opvattingen, en dat ze rekening houden met anderen met wie zij samenleven.

    Hoe is de maatschappelijk werker bereikbaar?
    Maatschappelijk werk is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur. U belt met Partners in Welzijn en krijgt dan de receptie aan de lijn. Zij verbinden u door met de bereikbaarheidsdienst van het maatschappelijk werk. De bureaudienst zal u te woord staan en daar waar nodig acties uitzetten, dan wel een intake moment met u afspreken.

    Vragen en/of problemen worden met een maatschappelijk werker in een of meer gesprekken besproken. Er wordt samen gewerkt aan het mogelijk oplossen van de problemen en het vinden van antwoorden op uw vragen. De ondersteuning die het maatschappelijk werk biedt, is op vrijwillige basis. Er zijn geen kosten aan verbonden. Wat u met de maatschappelijk werker bespreekt, wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.

  • Sociaal plein, Open inloop, Wijk Informatie Punt

    Woont u in Sittard, Geleen of Born en omstreken? Kom dan langs bij het Sociaal Plein bij u in de buurt. 

    Woont u in de gemeente Beek? Kom dan langs tijdens de Open Inloop bij u in de buurt.

    Woont u in de gemeente Stein? Kom dan langs bij het Wijk Informatie Punt bij u in de buurt.

    U bent welkom met ál uw vragen. Op diverse dagen op verschillende locaties en op vaste tijden zijn inloopmomenten georganiseerd. Ook als u behoefte heeft aan een kopje koffie, een praatje of als u geïnteresseerd bent in vrijwilligerswerk, dan bent u van harte welkom!

  • Handige links

    Aanvullende informatie die voor u wellicht interessant is, kunt u lezen op:

Trainingen en cursussen

Nieuws

  • Bekijk gratis het webinar 'Kort lontje?'

    Eerder dit jaar heeft het webinar 'Kort lontje?' plaatsgevonden, georganiseerd door het maatschappelijk werk van Partners in Welzijn samen met MEE Zuid-Limburg. Het webinar is on demand terug te kijken.

    Lees meer
  • Buurtbewoner aan het woord

    "Ik ben zo blij met jullie tips: ik heb het gesprek zelf durven aangaan. En het heeft gewerkt: het contact is verbeterd, onze kinderen spelen weer met elkaar. Dankjulliewel!"

  • Tevreden woonconsulent

    "Wat ongelooflijk goed dat de buurtbemiddelaar van Partners in Welzijn zo snel de melding heeft opgepakt en er een oplossing is gevonden, nog voordat het kon overgaan tot escalatie. Weer twee blije burgers.”

  • Gehoord bij het Sociaal Plein

    "Wat fijn dat ik hier altijd terecht kan. Ik word zo nerveus als ik het niet begrijp. Ik weet niet wat ik zonder jullie zou moeten!"